The Minigame that Inspired You
Ebisu-san, you made Skip Skimmer, but was there another minigame that inspired you?
Teeter Targets . It’s addictive, so you want to play forever. It’s like Tanks!27 I’ve always had a taste for games like that. 27. Tanks!: A minigame included in Wii Play. The player operates a tank, firing shells and laying mines to defeat enemy tanks.
Actually, we were inspired by Tanks! and had bricks in the background for Teeter Targets. I wanted the game to be stoic but look really cute like Tanks!
I like the way everyone mentions a different minigame. Usually, there would be a concentration on one particular game, but ever since I asked people within the company about the prototypes, different ones have been mentioned as their favourites. Every minigame shows off game controls peculiar to the Wii Remote Plus. Which game inspired you, Eto-san?
Oh, jump timing. Then you watch the direction of the wind and decide whether to ride the wind or sail straight ahead and so on. The wind has an effect on real jumping, too, so you have to play influence by chance factors and your own skill off each other.
The one I played the most is Star Shuttle. It fits with my own personal interests. I played through 30 stages, and thought, “Isn’t this a little too difficult?” (laughs)
The higher difficulty agrees with you. And I suppose you like the precision required.
Yes. I like the precise controls and how you can select another stage after you clear one. That’s why at the very, very end we put stage select into Trigger Twist.
So if it weren’t for Star Shuttle, Trigger Twist wouldn’t have a stage select feature?
We actually didn’t want to put in that feature. You started by completing the space base piece-by-piece, so we couldn’t imagine starting partway through. But we ended up putting in stage select because we figured people would want to play certain stages again.
So in that way, it was fun to make our minigame with an eye on the development underway at the other companies.
The fact that they weren’t each designed based on a single vision gives them a unique appeal and inspiring quality. How about you, Funaki-san?