Het voelt niet goed als de ruimte tussen de maten niet klopt, waardoor je niet door kunt spelen.
Toen de spellen samenkwamen, in februari of maart, begonnen de plekken waar het tempo niet goed was op te vallen. Zo klopte de timing soms niet en waren instructies langdradig. Bij het beoordelen van elk van de spellen legden we ook meer nadruk op het tempo dan op andere spelelementen. We zorgden er bijvoorbeeld voor dat de medailles op hetzelfde moment verschenen, we pasten het verloop tussen scènes aan en zorgden dat de instructies niet te langdradig waren.
Ja. Ik zeg het niet graag, maar als ik keek naar de voortgang die iedereen boekte, leek het er niet op dat dingen snel veranderden. Nonaka zei dat we het gevaar liepen dat het project zou worden geschrapt, dus we probeerden het tempo erin te houden. Halverwege stopten we met het letten op andere spellen en zeiden, ‘Laten we ervoor zorgen dat wij als enige overeind blijven!’ (lacht).
We besloten pas knopen door te hakken als alle minigames samenkwamen. We hadden de bedrijven niet verteld wat de volgorde van de minigames zou zijn, of hoeveel minigames we zouden gebruiken. Het konden er twaalf tot veertien zijn, maar acht was ook een mogelijkheid. Sorry dat ik jullie dit nu moet vertellen (lacht)!
De hele tijd dachten we, ‘We halen het nooit!’ Volgens Nintendo’s planning waren we eind januari bijna klaar, maar als we naar de andere bedrijven keken, leken ze nog lang niet klaar. We maakten ons grote zorgen en dachten, ‘Wat gebeurt hier?’
Veggie Guardin’ en Skip Skimmer (lacht). Eerlijk gezegd hielden we er rekening mee dat ze het niet zouden halen. In Veggie Guardin’ konden we eind januari nog niet eens mollen meppen (lacht).
Op een dag dacht is, ‘O, Trigger Twist zou het wel eens kunnen halen!’ We hadden Nintendo verteld dat we iets wilden maken dat in het hele spel voorkwam. Later vroeg Nonaka ons om een model te maken, want hij wilde in alle minigames ufo’s laten verschijnen. Mijn reactie was, ‘Hè? Hij vraagt om een model, dus betekent dat dat hij ons nog niet heeft afgeschreven?’ (lacht).
Ja. Van het begin tot het eind! Ik had gehoord dat Wind Runner goed was ontvangen, maar toen zag ik opeens dat het aantal minigames lager was dan wat ik eerst dacht. Ik begon me af te vragen of we nog wel meededen (lacht).