Zelfs met dit project, waarbij al zo veel in het begin was besloten en het leek of alles op rolletjes liep, lijkt er nog een boel te zijn gebeurd in het laatste stadium van het ontwikkelingsproces.
In diezelfde tijd kwam ik erachter dat Yamagami degene was die verantwoordelijk was voor de creatie van Tetris Attack16, dus dat was groot nieuws (lacht)!16. Tetris Attack: een puzzelspel voor de Super Nintendo, dat in Japan in augustus 1996 en in Europa in november van dat jaar werd uitgebracht. Yamagami was de regisseur.
Het was een enorme verrassing! Ik heb altijd van Tetris Attack gehouden en ik heb het veel gespeeld. Het was als een droom om te werken met degene die het gemaakt heeft.
Ja, in mei van dit jaar. Met de Multi-Unite Morph dacht ik voor het eerst in tijden, ‘O, daar gaan we! Toen ik erover hoorde verhief ik mijn stem en riep tegen het team, ‘Doe niet zo raar!’
Dit gebeurde in mei, en het product zou worden uitgebracht in augustus. Dat is de periode waarin je de laatste puntjes op de i zet.
Het is wat de naam zegt. Het stelt je in staat om in fasen aan te vallen, door verschillende Unite Morphs tegelijk te creëren . Daarvoor kon je slechts één Unite Morph voor één personage tegelijk creëren. En omdat er een heleboel helden zijn, stonden ze er maar een beetje bij, zonder iets te doen.
Hoe je het ook bekeek, in die situatie zou het beter zijn om het aan het spel toe te voegen. Dus ik dacht, ‘We móéten dit gewoon doen!’
Tijdens een van de terugkerende debugbesprekingen hoorde ik, ‘We hebben een verzoek gekregen van Kamiya, en het is er al in verwerkt.’ En wij antwoordden met, ‛Hè? Wat zei je?’
De middag dat ik de specificaties indiende, liep ik Matsushita beneden bij de lift tegen het lijf. Hij was toevallig bij PlatinumGames voor een bespreking.
O ja, dat weet ik nog. Ik zei, ‘Dus je hebt de Multi-Unite Morph erin verwerkt.’ En Kamiya zei simpelweg, ‘Ja, dat klopt...’