Even with this project, where so much was decided in the very beginning and it looked like things would progress smoothly, it appears that there were a lot of things happening during the final stage of the development process.
Around that time I found out that Yamagami-san was the one who created Tetris Attack16, so in a way that was breaking news! (laughs)16. Tetris Attack: A puzzle game released for Super NES in Japan in August 1996, and in Europe in November of the same year. Yamagami was the director.
It was a huge surprise! I’d always loved Tetris Attack, and I used to play it a lot when I encountered some turning points for me. It was like a dream to be able to work on something with the person who made it.
Yes, this May. Multi-Unite Morph was the first thing in a while that made me feel like “Oh, here we go!” I really had to yell at the staff, “Don’t be ridiculous!” when I heard about it.
This was May and the product release was planned for August, so that’s the period you should be boxing together the final pieces.
It’s what it sounds like. It allows you to attack in waves by creating multiple Unite Morphs at the same time . Before that you could only create one Unite Morph for each character at a time, and because there were a lot of heroes, they were sort of left without anything to do.
With a situation like that, including this would be a plus for the game no matter how you thought about it. So I thought “We’ve just got to go with this.”
During one of the recurring debug meetings, I heard “We’ve actually received a request from Kamiya, and it’s already built in.” And we responded, “Huh? What did you just say?”
The afternoon I put the specs in, I bumped into Matsushita-san in the elevator hall downstairs. He happened to be at PlatinumGames for a meeting.
Ah yes, I remember. I said, “So you put in Multi-Unite Morph.” And Kamiya-san just said, “Yeah, I did...”