Wat de trein betreft ...
Heeft iemand misschien iets met treinen? Voordat ik videogames ontdekte, toen ik nog op de lagere school zat, was ik echt stapelgek op treinen. In Hokkaido hadden ze stoomlocomotieven die buiten gebruik zouden worden gesteld, dus ging ik daar naartoe om ze op te zoeken en er foto’s van te maken. Ik verzamelde ook modeltreintjes... dat soort dingen. Zat er tussen de ontwikkelaars ook een treinliefhebber?
Maar we begonnen dus geheel zonder treinliefhebbers. Aan de start van de ontwikkeling had ik een voorstel. Omdat we een nieuwe Zelda wilden maken, zei ik “Laten we dit keer het schip vergeten. Laten we de Zelda-spelers echt iets nieuws geven, iets nieuws om mee de wijde wereld in te trekken, naar plaatsen waar hij nooit eerder is geweest.”
Ja, geweldig. (Lacht) Op dat punt – en omdat ik hem elke avond voorlas weet ik zeker dat mijn zoon het antwoord wist – vroeg ik altijd “Wat denk je dat ze gaan doen?”.
Je vind het leuk dat ze een omweg om de vijver maken, in plaats van hem te dempen en eroverheen te gaan.
Juist. En daar arriveert dan een trein. En dan stapt iedereen aan boord om naar huis te gaan. Dat is het verhaal. Een heel eenvoudig verhaal, maar die pioniersgeest, de kinderen die aan de spoorlijn bouwen... Er was iets mee wat bij Zelda leek te passen. Maar ik had onze medewerkers niets over het boek verteld.
Nou ja, toen wij jouw idee hadden vernomen, dachten we dat het heel leuk zou zijn als je de rails kon plaatsen waar je maar wilde, om overal naartoe te kunnen reizen.