the train ...
Does somebody like trains? Before I discovered video games, back when I was in middle school, I was absolutely crazy about trains. There were steam locomotives which ran in Hokkaido and were about to be decommissioned, and I went up there and tracked them down so I could get photos, and I collected model trains... Things like that. Was there a railroad fan on the development staff?
But at first, we didn’t have a single railroad fan. At the beginning, since we were making a new Zelda, I put out a proposal. I said, “This time, why don’t we do away with the ship? Instead, let’s have a big, Zelda-like development, where you rush across the land of the wide world, headed to some place you’ve never been.”
I love that. (laughs) At that point – and since I read it to him every night, I’m sure my son knew the answer too, but I asked anyway – I always asked, “What do you think they’ll do?”
You like the way they detour around the pond instead of filling it in and going over it.
Yes. And then a train comes. And everybody gets on it and goes home. That’s the story. It’s a very simple one, but the pioneering spirit, the kids building the railroad… Something about it seemed as though it would fit with Zelda. But I didn’t tell the staff about this book.
But, at first, when I thought it up, I was very casual about the whole thing. I’d say “It would be fun if we could lay the tracks, wouldn’t it?”, things like that.