Dus Osawa-san beet zich vast in een aantal nieuwe ideeën, Takeuchi-san deed de art en Yone-san de muziek. De mate waarin Rhythm Paradise voltooid was, was met sprongen vooruit gegaan. Na deze lange worsteling sloten zich vervolgens twee nieuwe leden bij het team aan.Bedankt voor het wachten, Masaoka-san en Seki-san. Waar hebben jullie aan gewerkt?
Ik had voornamelijk de leiding over het programmeerwerk. Ik werkte aan een aantal van de belangrijkste minigames en bijkomende fraaiigheden. Ik schreef ook een aantal programma’s die met het menu te maken hadden.
Ik had de leiding over het beeld. Ik werkte aan personages en twee- en driedimensionale art. Ik heb ook een paar schermen ontworpen voor het menu.
Nou, ik ben altijd al een grote fan geweest van Rhythm Tengoku. Ik kocht het op de dag dat het uitkwam en raakte er meteen verslaafd aan. Ik was dolgelukkig om me bij het team aan te sluiten. Daarvoor had ik alleen aan het testmodel van een ander project gewerkt, maar alleen werken geeft niet veel voldoening. Toen kwam ik bij dit team en schoot mijn enthousiasme opeens omhoog. Ik vond het geweldig, hoe iedereen met volle vaart vooruit ging en volledig was opgeslokt door zijn bezigheden.
Ja. Het was alsof Osawa-san een pilaar was, die het centrum vormde van hun koortsachtige activiteiten. Ik weet niet precies hoe ik het het beste kan zeggen. Ik was constant in een opperbeste stemming.
Precies. Toen ik bij het team kwam, had Osawa-san de fundamenten al gelegd, dus met die basis kon ik alles eruit gooien wat me te binnen schoot. Ik was gezegend met een goede ontwikkelomgeving.
Maar hoe meer je destijds deed, des te meer vorm het kreeg. Dat moet erg stimulerend zijn geweest.
Toen ik bij het team kwam, zei iemand die wist van de ontwikkeling van de Game Boy Advance-versie dat ik gelukkig mocht zijn, als er zelfs al een paar van de minigames die ik maakte gebruikt zouden worden.
Aha, ik snap het. Toen we Rhythm Tengoku maakten voor de Game Boy Advance, werd een groot aantal van de individuele ritmespelletjes geweigerd. Zelfs als eentje goed in elkaar stak: het thema was ritme, dus als het niet goed voelde, moest de hele minigame weg. Dus wat die persoon zei was in dat opzicht waar.
Ja (lacht). Maar toen ik bij het team kwam en met iedereen begon te werken, ging ik me steeds minder zorgen maken. Het was veel leuker om samen met alle anderen van het spel te genieten. Ik werd er steeds meer door opgeslokt.