Dus Samurai Warriors bestaat omdat Dynasty Warriors 2 al bestond. Je hebt er ook nieuwe personages voor bedacht.
Als we hetzelfde spel hadden gemaakt met alleen een ander thema, was het niet zo interessant geworden. Dus hebben we ons voor Samurai Warriors gericht op de personages en hun persoonlijkheden. In Dynasty Warriors 2 vecht je in open velden, terwijl kastelen meer representatief zijn voor de historische Sengoku-periode. Dus wilden we in Samurai Warriors kastelen hebben, en de personages die je bij kastelen zou verwachten.
Als we een Samurai Warriors-spel maken, kiezen we eerst een algemene richting, dus welk verhaal en welk tijdperk we willen behandelen. Vervolgens onderzoeken we de anekdotes over verschillende historische figuren.
Nee, dat doen we niet. We bewerken de geschiedenis zodat die beter werkt als achtergrond voor het spel.
Ik begrijp het. Hebben alle teamleden kennis van het tijdperk van de Drie Koninkrijken en de Sengoku-periode? Of hebben jullie een mix van experts en amateurs?
Het is een mix. Sommige zijn wandelende encyclopedieën. Ze bezoeken kastelen in hun vrije tijd! (lacht)
Eén van hen bezocht ook de Rode Muur, waar de grootste slag17 werd geleverd uit de periode van de Drie Koninkrijken. 17 Het grootste gevecht uit het tijdperk van de Drie Koninkrijken: de Slag bij de Rode Muur. Een strijd tussen de legers van Cao Cao en de gecombineerde troepen van Liu Bei en Sun Quan die in 208, aan het einde van de Han-dynastie, plaatsvond bij de rode kliffen van de Blauwe Rivier in China.
Ja. Maar er zijn ook mensen die zich slechts een tijdje in de geschiedenis hebben verdiept, of helemaal niet geïnteresseerd zijn.
Ja. Toen we het spel intern gingen testen, schoten de meningen alle kanten op, wat ik erg interessant vond. Soms waren de meningen compleet tegenovergesteld aan elkaar, en dacht ik “Wie moet ik nou geloven?” (lacht)