wat denk je dat de belangrijkste aantrekkingskracht is voor bestaande fans van de serie?
Toen we video’s van het spel aan een publiek lieten zien, hoorde je ze roepen, elke keer dat er een nieuw personage in beeld verscheen.
We waren een tijdje geleden op een evenement in Odaiba (in Tokio), en het was ongelofelijk (lacht)! De reacties van het publiek, toen de openingsvideo werd vertoond, waren verbluffend. Ze lieten duidelijk zien dat er een emotionele band bestaat met deze personages. Ze kennen de personages tenslotte al een hele tijd, en ze toonden affectie. Ik begon als personageontwerper, dus ik ben altijd blij als spelers positief reageren op de spelfiguren.
En een ‘sterrenspel’ als dit is ideaal voor spelers die dat soort affectie voelen, denk je niet?
Dat denk ik ook. We spraken eerder over ‘ontwikkeling met beperkingen’, en hoe moeilijk dat is. Maar als de dingen uiteindelijk samenkomen, geeft dat ongelofelijk veel voldoening. Het verbinden van mysteries en subplots in de spelwereld geeft een soortgelijk gevoel.
Dus je ziet die twee aspecten als even uitdagend… Ik snap het. Deze titel wordt uitgebracht op een moment dat het er voor de Nintendo 3DS rooskleurig uitziet. Maar we hebben alleen zo ver kunnen komen dankzij de fantastische ondersteuning van talloze mensen. In ruil daarvoor wil ik een even goede situatie creëren voor iedereen die met videogames te maken heeft. Ik ben erg benieuwd hoe spelers op dit spel zullen reageren.
Ik heb gedaan wat ik kon. Het is nu een kwestie van afwachten, totdat het spel wordt uitgebracht en de spelers erop reageren.
Ja, dat is zo. De ontwikkelingsperiode van dit spel was kort voor een Kingdom Hearts-spel, maar we hebben alles gegeven en we hebben nooit voor de makkelijkste weg gekozen. Ik heb inderdaad het gevoel iets te hebben voltooid en bereikt.