Nintendo kicks off gamescom with new trailers and announcements, including DLC, bundles, release dates and more!
21st August, 2018 – As gamescom kicks off in Cologne, Germany, Nintendo reveals new details on what fans can expect throughout the week, including new gameplay from already-announced Nintendo Switch titles including Super Smash Bros. Ultimate, Super Mario Party, and DAEMON X MACHINA from Marvelous, while visitors to the show can play a range of upcoming titles, including the world’s first hands-on with Super Mario Party and the recently-announced Diablo III: Eternal Collection from Blizzard Entertainment.
Following on from the recent Super Smash Bros. Ultimate Direct that took an in-depth look at the upcoming fight-fest, coming to Nintendo Switch on 7th December, fans can watch brand new footage of the newly-announced characters King K. Rool, Dark Samus, and Chrom in battle, with two full matches straight from the development team in Japan, now available to watch on our gamescom hub.
Meanwhile, anyone craving fast-paced mech action should have DAEMON X MACHINA from Marvelous firmly on their radar. Coming to Nintendo Switch in 2019, this new title from producer Kenichiro Tsukuda sees players take fully customisable powered suits called Arsenals into a variety of missions. Fans can see more later in the week when Mr Tsukuda will show off brand new gameplay in a video filmed in Nintendo’s RedCube studio at gamescom. Before then, be sure to check out the latest teaser trailer for the game on our hub!
Also coming later this week, get primed for a look at brand new gameplay from the upcoming standalone story expansion Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country, in a RedCube video to be published at the end of the week.
Mario Tennis Aces is welcoming a fresh face soon, as Diddy Kong will soon join the fun. This speedy competitor, with his vine-swinging special shot, will be immediately available to players who play during the next tournament, running between 1st and 30th September. Once the tournament ends, he’ll then be unlocked for everyone, regardless of whether they participated in the tournament or not. Get a first look at Diddy Kong in action over on our gamescom hub!
To stay up-to-date with all the Nintendo activities at gamescom, head over to our gamescom 2018 hub, where new videos from Nintendo’s RedCube studio on the showfloor will be published throughout the week.