The rise of
A mighty war between man and machine rages in DAEMON X MACHINA, a new action shooter packed with fast-paced combat, explosive destruction and a huge array of weaponry. Step out onto a futuristic battlefield and fight for the future of mankind on Nintendo Switch.
When the moon fell, mankind harnessed advanced AI to rebuild the world. However, the same disaster saw the arrival of the Immortals, an evil machine race who turned that AI against its masters. Hope for the future became a bitter battle for survival.
Now, an endless war rages between powerful consortiums and the Immortals in a fight to save humanity. Join the ranks of the Reclaimers – an elite group of mercenaries – and search for the secret of the Immortals before it’s too late.
As the newest Reclaimer, embark on dangerous missions in an armoured suit called an Arsenal across a variety of terrains, and complete objectives to earn valuable credits.
Use a vast array of weaponry to blow your enemies to pieces, swapping them out on the fly to maximise your firepower. Watch out for mission goals changing at a moment’s notice…you need to be ready for anything!
Arming your Arsenal is as much about style as it is power. Pick weapons that suit your playing style, from smash-mouth blades, close-range shotguns and long-distance rifles, to homing rockets, shields and assault cannons.
In the fight against the Immortals, you’ll need all the help you can get! Team up with up to three friends co-operatively for special missions, either via local wireless* or online** multiplayer.
DAEMON X MACHINA comes from the mind of Kenichiro Tsukuda, the genre-defining producer known for his work on the Armored Core series. Find out more by watching him showcase the game with Nintendo Treehouse: Live at E3 2019 and reading our developer interview.