CI16_2DS_PokemonRedBlueYellow_EUA.jpg
January 12th, 2016 – Pokémon fans have a lot to be excited about in the early months of 2016! Nintendo of Europe today announced three new Pokémon-themed Nintendo 2DS Special Edition hardware bundles will launch across Europe on February 27th, whilst the Wii U 3D versus fighting game Pokkén Tournament has been slated for a European debut this Autumn. In addition two new sets of Pokémon-themed cover plates for New Nintendo 3DS also arrive in February, whilst a packaged version of Pokémon Rumble World* and Pokémon Super Mystery Dungeon are launching on January 22nd and February 19th respectively for Nintendo 3DS family systems.
In a fitting tribute to where it all began, the Nintendo 2DS Special Edition hardware bundles include a Nintendo 2DS system in transparent red, blue or yellow and a pre-installed Virtual Console version of Pokémon Red Version, Pokémon Blue Version or Pokémon Yellow Version: Special Pikachu Edition, corresponding to the Nintendo 2DS system’s colour. Sure to trigger warm feelings of nostalgia, these Nintendo 2DS Special Edition hardware bundles also feature classic packaging reminiscent of the original Game Boy games, a sheet of 15 stickers that can be used to customise the Nintendo 2DS system, and a download code for a HOME Menu theme.
Fans eager to control and unleash the power of their Pokémon in real-time will be able to do just that this Autumn, when 3D versus fighting game Pokkén Tournament launches for Wii U. With a cast of playable Pokémon including fan favourites such as Lucario and Blaziken, intuitive controls and an array of spectacular Pokémon special moves, Pokkén Tournament brings the rush of Pokémon battling into an entirely new genre of game.