CI16_2DS_PokemonRedBlueYellow_EUA.jpg
12 januari 2016 – Pokémon-fans worden verwend in de eerste maanden van 2016! Nintendo maakt vandaag bekend dat er op 27 februari drie nieuwe Nintendo 2DS Special Edition-hardwarebundels met een Pokémon-thema worden uitgebracht in Europa. De Europese release van het 3D-vechtspel Pokkén Tournament voor de Wii U is aangekondigd voor de lente. Daarnaast worden er in februari twee nieuwe sets Pokémon-covers voor de New Nintendo 3DS uitgebracht, terwijl de verpakte versies van Pokémon Rumble World* en Pokémon Super Mystery Dungeon op respectievelijk 22 januari en 19 februari uitkomen voor de Nintendo 3DS-systemen.
Als passend eerbetoon aan de begindagen van Pokémon bevatten de nieuwe Nintendo 2DS Special Edition-bundels een Nintendo 2DS-systeem in transparant rood, blauw of geel en een vooraf geïnstalleerde Virtual Console-versie van Pokémon Red Version, Pokémon Blue Version of Pokémon Yellow Version: Special Pikachu Edition, overeenkomstig met de kleur van het Nintendo 2DS-systeem. De Nintendo 2DS Special Edition-bundels zullen ongetwijfeld warme, nostalgische gevoelens oproepen, mede dankzij de speciale verpakking die lijkt op die van de originele Game Boy-spellen, een stickervel met vijftien stickers om het Nintendo 2DS-systeem mee te versieren, en een downloadcode voor een HOME-menu-thema.
Fans die de kracht van hun Pokémon wel eens in realtime willen uitproberen, kunnen dat deze lente doen in het 3D-vechtspel Pokkén Tournament voor de Wii U. Met tal van speelbare Pokémon, inclusief favorieten als Lucario en Blaziken, intuïtieve besturing en vele spectaculaire special moves, wekt Pokkén Tournament de kick van Pokémon-gevechten tot leven in een heel nieuw genre.