Prepare yourself for a grand adventure with Pokémon Super Mystery Dungeon, available now on Nintendo 3DS family systems. Experience a world like no other, where Pokémon speak, and go on incredible adventures!
In this RPG adventure, choose from 20 Pokémon that you can become before heading out on a journey to encounter almost all currently known Pokémon and find the cause of terrifying incidents that include Pokémon being turned into stone.
Venture into vast mystery dungeons full of Pokémon where everything from the layouts to Pokémon locations are randomly created every time you enter. Each move happens one step at a time: when you move one space, use an item or attack, then all other Pokémon will take their own actions in turn. Use your turn-based strategies in battle and combine attacks in an Alliance, letting all three of your Pokémon attack a single tough Pokémon in one turn!
With the Connection Orb, you can take on quests from other Pokémon who will befriend you and join your team if you complete the quest. By completing certain conditions in dungeons, your Pokémon will become Awakened, greatly increasing their power and causing some Pokémon to Mega Evolve!
Explore ever-changing mystery dungeons and connect with Pokémon to save the Pokémon world in Pokémon Super Mystery Dungeon.