Pokémon Super Mystery Dungeon is een fenomenale game waarin Pokémon praten en ongelooflijke avonturen beleven! Het spel is nu verkrijgbaar voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen!
Kies in dit RPG-avontuur uit twintig Pokémon waarin je kunt veranderen en trek daarna de wijde wereld in, waar je bijna alle bekende Pokémon tegenkomt. Het is jouw taak om te onderzoeken waarom Pokémon in steen veranderen!
Verken enorme kerkers vol Pokémon die iedere keer als je ze betreedt veranderen. Van de gangenstelsels tot de plekken waar je Pokémon vindt, niets is twee keer hetzelfde! Je beweegt je steeds een stapje per keer. Als je één vakje naar voren gaat, een voorwerp gebruikt of aanvalt, zullen alle andere Pokémon daar in de volgende beurt op reageren. Gebruik je strategisch inzicht tijdens gevechten en combineer aanvallen door middel van een Alliance, waarbij je drie Pokémon in één beurt een sterke tegenstander tegelijk aanvallen!
Via de Connection Orb kun je opdrachten van andere Pokémon aannemen. Als je de opdracht voltooit, sluit die Pokémon zich aan bij jou en je team. Als je in de kerkers aan bepaalde voorwaarden voldoet, kunnen je Pokémon sterker worden of zelfs mega-evolutie ondergaan!
Verken continu veranderende kerkers en zoek Pokémon om de wereld te redden in Pokémon Super Mystery Dungeon.