Have you resolved to make 2014 a year of healthy choices? If so, Wii Fit U for Wii U could be just what you’re looking for! With 77 exercises to get your heart pumping, the ability to work out completely TV-free and the optional Fit Meter at your side to track your activity throughout the day, Wii Fit U is the total exercise package.
Maintaining your motivation after the first few weeks of the New Year can be tough, but that’s where Wii Fit U’s range of 77 different exercises comes in, helping to keep you challenged and entertained after January’s long gone. Race down a luge course that’ll really work your core, soar skyward with well-timed squats, jog around a sunny island while it’s dark and frosty outside… it’s completely up to you!
Slotting regular exercise into a busy life can often be tricky too, and needing to hog the TV can make it even harder. That’s why Wii Fit U lets you work out away from the TV with the Wii U GamePad’s built-in screen – find a space , pick up the GamePad and step on the balance board to get started! 73 out of the included 77 exercises can be played totally TV-free, and you can also weigh yourself using the GamePad and keep your results to yourself until you’re ready to shout about them!
If you've played a previous game in the Wii Fit series, it's easy to transfer your progress over to Wii Fit U. After that, you can take your exercise to the next level in all-new workouts, plus many returning favourites, and share your successes with other players around the world. With 77 exercises, the ability to exercise away from the TV, and much more, Wii Fit U offers countless new ways to help you get active and stay active.
For more active gaming fun, you can also claim a free 24-hour trial** of Wii Sports Club too, letting you try out golf, tennis and bowling for free! Find out more about downloading both free trials with our tutorial trailer below.
You can find out more about the game’s wide range of included exercises, Fit Meter and TV-free exercising, plus get answers to frequently asked questions, over at the official Wii Fit U website.