If you’ve been waiting for The Legend of Zelda: Skyward Sword ever since a piece of concept art for the game was shown at E3 2009, you’ll probably be well aware that the newest instalment in the legendary series is in shops now!
Harnessing Wii MotionPlus technology to introduce a new level of strategic swordplay, The Legend of Zelda: Skyward Sword has proved a huge hit with critics across the globe. Lead Link as he descends from a world above the clouds and sets out to rescue Zelda, using all-new weapons and items along the way. It’s an unforgettable adventure that you can see much more of at our official website for The Legend of Zelda: Skyward Sword.
You can also go behind the scenes and learn how the game came together in our Iwata Asks: The Legend of Zelda: Skyward Sword interviews.
And if your appetite for all things Skyward Sword isn’t satisfied that easily, don’t worry! Courtesy of Nintendo of America you can watch celebrity testimonies from Zelda fans like Elijah Wood, see specially made videos about the series on their official YouTube channel and check out the first page from a webcomic created by the artists at Penny Arcade.
We’re sure you’ll agree, 2011 is a very good year to be a fan of The Legend of Zelda!