A Number Of Further Additions
I imagine that there were two ways someone could react to the extension of the development period. You might think that since you had worked so hard to get it ready for the end of the year, the hardware problems that led to the development being set back meant that all your efforts had been in vain. I'd imagine there are those who would take it like that.
You think you’re approaching the finish line when someone shouts "You guys got a lucky break!" (laughs) You then feel like you’ve been ordered to run another lap of the marathon – doubling a 9 hole course into an 18 hole course, for example.
The fact that I could say things like that is because I know the team will take it the right way. If I say there are customers who expect golf to be played over 18 holes, and who’ll be disappointed if it’s over 9 holes, so we should make it 18 holes, everyone takes it on board. That's a very healthy, positive situation. The reaction’s the same, even when the project is extended.
But I really feel I need to apologise to our customers for the delay in the release of the new title.
But in the period after Miyamoto-san declared that you guys had got a lucky break, you did more than give the golf course 18 holes, didn’t you?
I told everyone that the President had said there still wasn’t enough game content and asked them what we were going to do about it.
Well, it was a direct order from the President, so we didn’t have any alternative.
That was decided by myself, Shimamura-san and another director who had all come to the office on our day off. We huddled together and discussed what we were going to do. We were saying things like: "There’s no time left in the development schedule” and “We’re about to enter the debugging phase”. We batted around a few ideas, and one of those was skydiving.