Yes, bowling and golf.
You’ve just spoken about how you wanted to avoid including the same sports as Wii Sports as much as possible. But there are some sports that are the same, aren't there?
It was included in the training mode, and I remember that you were only able to bowl the ball once in the final stage.
It’s 3000 points! (laughs) That’s the highest possible score in the 100-pin match.
The sense of unity the player has with the on-screen action has also been greatly increased.
In the previous title, if you press the B Button when you are holding the ball, the Mii will walk automatically with the player aiming to match the Mii's movement to bowl the ball. But this time round, even if the player presses the B Button, the Mii won’t move until the player does.
That's right. So when you hold the ball up, the Mii will also hold the ball up and will release it when you release it.
We also wanted to make the controls simpler this time round so we designed it so that you could play simply by swinging the Wii Remote with the B Button held down. Due to things like this, I think that anyone who has played the original bowling will find that there are major differences when they play this one. I think that’s also the case for golf.
In golf this time round, someone was saying that, once they get used to it, good players wouldn’t need to take a practice swing.
It was something a member of the team said. They said that even without taking a practice swing, once you get a feel for it, you'll be able to strike the ball first time and hit it more or less to where you want.
It’s undoubtedly been made more faithful to the real thing. The element of uncertainty has been reduced.
Basically, ever since the very first golf game on the NES, golf has always been a game where you have to stare at the shot meter. Making a practice shot meant taking a swing and watching the shot meter. But with this title, you don’t have to stare at a shot meter and can enjoy the feeling of working on your own swing. In other words, you are now able to enjoy a sensation that is close to the real thing. By the way, why did you decide to include golf in Wii Sports Resort?
Right after getting back to Japan, he suddenly said: “You know we’re including golf now.” Apparently he’d stated in an interview that this time round golf shots would be determined by the backswing, even though at that time a golf game didn't exist in any shape or form! (laughs)