I wanted to ask why you decided to include table tennis in Wii Sports Resort rather than tennis.
As far as possible, we wanted to avoid including sports that had already featured in the previous title.
I think tennis in particular left a very strong impression on players, so perhaps you were especially keen to avoid including it again.
So that’s why you decided that table tennis would be more suited for inclusion in the new title.
The superb responsiveness of Wii MotionPlus makes it very well-suited to table tennis. Tennis rallies are slow in comparison and had allowed us to make adjustments to overcome any delay in the response.
So whereas tennis has relatively sedate rallies, table tennis has extremely energetic, rapid-fire rallies – bang, bang, bang!
The fact that the developer of the game is able to describe the rallies using terms like that certainly convinces me that you’ve nailed it! (laughs)
Concerning the controls for cut shots and drive shots, these were also possible when playing tennis on Wii Sports.