I’d like to hear how the final product looks to you with regard to the possibilities you sense in the Wii Remote Plus and how difficult it is. Ebisu-san, would you go first, please?
At Good-Feel, we had a hard time matching the Wii Remote Plus controller’s motion sensor and human motion.
The Wii Remote Plus is high-performance, but it has certain characteristics, so it isn’t easy to fully get the hang of it.
Human beings move in so many different ways. In Veggie Guardin’, for example, you may think that you’re swinging straight from the front, but actually you’re moving the controller at an angle. We had to account for such error.
Every time, you have to bring the hammer down where you’re aiming. But I think you drew out various other ideas possible only because it comes with the Wii Remote Plus. How about you, Mizobe-san?
With the Wii Remote Plus you can have fun that wasn’t possible before. I think Star Shuttle is a good example of a new kind of gameplay that wasn’t possible with the original Wii Remote. Overall, there are all kinds of games - games you play sitting down, games like Veggie Guardin’ that require using your whole body, and games you play off the screen.
We made use of the unusual action of twirling the Wii Remote Plus, which caused Nintendo some trouble. If you twirl it too fast, you get tired, so adjusting that was hard.
It was hard because of that unique method of game operation. Was it hard reading the signal from the Wii Remote Plus as real movement?
We had to make the movements to take into account the bodily error, so the experimental stage was really hard. But once it was done, I felt like it came together.
There’s a small gap between the feeling of swinging your hand and what occurs on the screen. There’s a gap in the hardware itself and in the way it feels to the players, so our foremost challenge was getting as close as possible to having it move exactly the way it feels. But even if it felt right to me, different people swing the controller different ways. In the end, though, I think we made game operation the way we wanted. It’s also important that there’s sound and vibration, too.
I took a step back and looked at it from the point of view of the players. I don’t think most players are very aware of whether they’re holding the Wii Remote or the Wii Remote Plus. So I tried to make play control as straightforward as possible. In the end, I think whether you’re talking about controls or the game elements, in whichever minigame, it’s a rewarding product.
In Flutter Fly, people wave their fans in completely different ways, but the motion sensor reads their movements extremely accurately, so it was hard bringing everyone’s motions together. But I think it came together rather nicely in the end.