It isn’t comfortable when the space between beats is off, so you can’t play for a long time.
About February to March, when the games came together, places where the tempo wasn’t great came into relief, like with the timing being poor in places and the tutorial being long. And when it came to evaluating each game, we placed emphasis on tempo with regard to other game elements as well, like by making sure the medals appeared with similar timing, adjusting the connections between sequences, and making sure the tutorials weren’t tedious.
Yes. I hate to say it, but when I looked at everyone’s progress, it didn’t look like they were moving very fast. Nonaka-san said we were in danger of getting dropped, so we tried as hard as we could to keep up. Then partway through, we stopped looking at the other games and said, “Let’s be the only ones who survive!” (laughs)
Our approach this time was to make decisions as the minigames came together. We hadn’t told each company the order that the minigames would be in or how many minigames there would be. There could have been from 12 to 14, with 8 also a possibility. Sorry to bring that up now! (laughs)
The whole time, we thought, “We’ll never make it in!” According to Nintendo’s schedule, we were almost done about the end of January, but when we took a look, the other companies didn’t appear to be done at all. We were really worried, thinking, “What’s going on here?”
Veggie Guardin’ and Skip Skimmer. (laughs) To be honest, we thought they might not make it in. With regard to Veggie Guardin’, we couldn’t whack moles at all about the end of January. (laughs)
Then one day, I suddenly thought, “Oh, Trigger Twist just might make it in!” Actually, we had said to Nintendo that we wanted to do something that would permeate the whole game. Then later on, Nonaka-san told us to make a model because he wanted UFOs to appear in all the minigames, so I thought, “Huh? He wants a model, so does that mean he hasn’t dropped us?” (laughs)
Yeah. The whole time! I had heard that Wind Runner was viewed favourably, but then I suddenly noticed that the number of minigames had fallen below what I had originally thought, and I began wondering if we were all right. (laughs)