Well then, would you all mind introducing yourselves in turn.
I’m Shimomura from the Network Service Development Department. I’ve had experience in both the development of software and hardware and so with “Walk with Me!” I was in charge of overseeing creation of both the pedometer and the software as well as bringing the project together as a whole.
I’m Mizuki from the Network Planning Group of the Network Service Development Department. I joined this project in the middle of development in a supporting role, doing similar work to a producer.
I’m Morimura, from the same Network Planning Group as Mizuki-san. I was the director of the “Walk with Me!” project. Before this, I was working as a programmer, but I transferred departments and this is the first software I have been in charge of.
I’m Akita from the Mechanical Design Group for the Network Service Development Department. I was in charge of the mechanical design1 of the Activity Meter.
1 Mechanical Design is the carrying out of the development, design and evaluation of the mechanical parts found in the exterior components (casing) and switches etc.
Well then, first could you tell me a bit about the Network Service Development Department? It’s a slightly strange department, even for Nintendo.
Well, originally in Nintendo, we had people making hardware and people making software mixed up in the same department, and those people would work together to make things.
In other words, an integrated software/hardware business was being carried out within a single department. For example, while someone was making the Gameboy, someone at the next desk along might be working on software.
Yes, but cases of similar types of development being carried out by two different departments at the same time were increasing and the scale of development was also getting bigger and bigger. The development system in its traditional form had become inefficient and so the company went through a large-scale reorganisation. As a result, Nintendo was restructured into two hardware development divisions and two software development divisions.
The fundamental idea of an integrated software/hardware business hasn’t changed, but this idea is now realised through cooperation between departments. And only the Network Service Development Department isn’t assigned to any of the development divisions.
Yes, it’s only in our department that the traditional development system has remained. As a result, we have people like Mizuki-san and Morimura-san who make software, people like Akita-san who work on mechanical design and also programmers and so on, so it’s a bit of a strange department for Nintendo now.
Recently, I was involved in “MAGKID”2, which is a sliding controller similar to a mouse. Akita-san was also in charge of the mechanical design for this product. I also worked on “Pokemotion”3 with the previous incarnation of the Network Services Development Department.