Let me explain the reason why production was stopped.“Walk with Me!” was originally intended to be completed much earlier, but the software development was delayed, and in Japan the release date overlapped with that of the Nintendo DSi. As I’m sure you know, the DSi doesn’t have a slot for the GBA cartridge, so you wouldn’t be able to play this game unless you had an original DS or a DS Lite. I thought that the customers who bought the DSi wouldn’t appreciate it very much if we went ahead and released it in this fashion, so we decided to stop production.
It was really tough then. It’s wasn’t easy to come out and say “I’m sorry. Let’s go and remake it in a different way” when everyone had put so much work into making it.
The sight of you looking so crestfallen when you got up to leave my office is burned into my brain. I’m sure it was a big shock for you too when you heard the news, Akita-san.
Of course when I heard the news it was a shock. But since it wasn’t going to be in cartridge format it meant that we would be able to make it more compact, and I decided to reimagine it afresh.
When it was in the cartridge format you could transmit the data just by inserting it into the DS.
I see. The designers never imagined anyone putting an IR port on the game card when it was first being designed.
That’s why it was necessary to modify the game card. It didn’t look all that great, but we thought about having the IR port stick out the top of the game card.
But when we did that, if you just pushed it a little, the DS card would snap out of the DS console.
We thought about using a lock function to stop the card snapping out, but when we added that it just made it even more cumbersome.