There is actually something that I felt with both Brain training and Wii Fit. That is, that they both enabled you to see and measure something you couldn’t before. And I think that this game also shares this quality with regards to the fun in seeing changes. And so then it felt very strange when we found the keyword “life rhythm” and became able to see what we couldn’t before. By the way, the Japanese title is “Walk and find out. Lifestyle Rhythm DS”, but why did you decide on this?
The phrase life rhythm is fundamentally related to what time you get up and go to sleep and your 3 meals a day, isn’t it.
In other words, everybody has their own life rhythm and there is a part of it that they can find out about through walking.
Then, we had a suggestion from the developers at Creatures and Engines13that when you are looking at your daily data it could compare you to an animal. For example, it could say “you are a morning koala type” and you could reflect that oh, come to mention it I was like a koala and didn’t move at all.13Creatures is a Japanese toy company established in 1995. Engines is a software development company established in 2005, with a core of members with 10-20 years in game development and other members with careers in 3D modelling, publishing, communication design and film production.
Also, through comparing you to animals it makes it easier to talk about it with your friends. Instead of being told “yesterday I walked 8000 steps” what would you think if you were told “yesterday I was a night bat”.
We got the idea for the mini targets from Creatures and Engines who supported the development of this project, and they thought of all kinds of ideas for us.
Even if you don’t complete the mini targets it won’t evaluate you negatively at all. You just have to do a self evaluation, answering whether you completed them or not.