Editor's note: All videos in this interview are taken from the Japanese version of the game. The final version is fully localised in English.
Today, I’d like to ask about The Legend of Zelda: The Wind Waker HD. Before we discuss the Wii U version, I would also like to ask about the original, The Legend of Zelda: The Wind Waker1 for Nintendo GameCube. First, please introduce yourselves, including what you worked on before as well as this time. Aonuma-san, we’ll start with you.1. The Legend of Zelda: The Wind Waker: Released for the Nintendo GameCube console in May 2003.
I worked as director on the original game. This time as the producer, I went to work hoping to take this opportunity to fix what hadn’t gone well before. I remember saying the same thing for Iwata Asks: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D2! (laughs)2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D: Released for the Nintendo 3DS system in June 2011. This game is a remake of The Legend of Zelda: Ocarina of Time, released for the Nintendo 64 system in December 1998. It added new elements such as stereoscopic 3D.
Right! (laughs) Iwamoto-san? You also discussed Iwata Asks: The Legend of Zelda: Skyward Sword3 with me.3. The Legend of Zelda: Skyward Sword: Released for the Wii console in November 2011. The game’s setting revolved around an island floating in the sky called Skyloft. The graphics used cel-shaded animation, realistic body proportions, and looked like a painting. The Wii Remote Plus controller made possible a wide variety of intuitive controls.
I wasn’t part of the team for the original game. Soon after, I worked on The Legend of Zelda: Four Swords Adventures4 and The Legend of Zelda: Phantom Hourglass5. This time, I was the director.4. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures: Released for the Nintendo GameCube console in January 2005. The game had two modes: Hyrulean Adventures and Shadow Battle. Single-player gameplay was possible, but a multiplayer mode achieved by connecting Game Boy Advance systems was an important way to enjoy the game.5. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: Released for the Nintendo DS system in October 2007. Controls using the stylus were a key feature of the game. The story takes place a few months after The Legend of Zelda: The Wind Waker.
You weren’t involved with the original version of The Legend of Zelda: The Wind Waker, but you have been deeply involved with “Toon Link”6.6. Toon Link: Refers to the version of Link drawn in a distinctive cartoon or “toon” style. Toon Link first appeared in The Legend of Zelda: The Wind Waker, and has subsequently appeared in several The Legend of Zelda titles, as well as Super Smash Bros. Brawl on Wii.
Yes. Toon Link and I go way back. This was my first time as a developer for The Wind Waker, so I played through the original again and worked on the places that I thought could be improved upon.
In any case, I thought about how to refine all the graphics to HD, while doing a lot of the actual work.
The original came out before I joined the company, so I simply enjoyed playing the game.
Yes. I played it like other players play. This time, I was paired with Takizawa-san and had the title of HD refining program director. I provided refining direction with regard to the technological aspects of transferring the original Nintendo GameCube visuals to the Wii U version.
I participated on the original as a designer trying to see how we could fully create a world based on the character art by Takizawa-san and (Yoshiki) Haruhana-san7. When it came to the refining work this time, I took on the responsibility of taking data from the original and somehow making it work! (laughs)7. Yoshiki Haruhana: Software Development Department, Entertainment Analysis & Development Division. Together with Satoru Takizawa, he was design manager of The Legend of Zelda: The Wind Waker for the Nintendo GameCube console. He participated in the session of “Iwata Asks” with the original development staff (Part 2) for The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D.