Without much hesitation, we decided rather early on to set the game among the seas. We liked how we could use the open sea in designing the mechanics of the game world, and more than anything, we thought it would be interesting to show the sea in that visual style. I think we got into a good flow with everyone coming up with ideas about what the islands in those seas should be like and what the people living there would be like.
Even for a game in the Zelda series, quite a lot of distinctive characters that we haven’t seen before show up in The Wind Waker.
I remember that the planning staff and the character production team, led by Haruhana-san, played off each other really well.
Ever since Ocarina of Time, Haruhana-san had been proposing a lot of eccentric characters, but for The Wind Waker, it was like he had powered up! (laughs)
It seems like the whole world of The Wind Waker was created by boiling down those eccentric essences.
That’s right. Until Ocarina of Time, if we wanted to make a single mouth movement, for example, it was difficult to express some things, so we put a lot of effort into that in The Wind Waker.
(Shigeru) Miyamoto-san and (Takashi) Tezuka-san18 said we needed to supply a reason for the eyes being so big. I don’t think beams were really an option, though.18. Takashi Tezuka: General Manager, Software Development Department, Entertainment Analysis & Development Division. He has been involved in the development of many series such as Super Mario, Yoshi and Animal Crossing. He has appeared in sessions of “Iwata Asks” over the Iwata Asks: New Super Luigi U, the original Super Mario developers for the 25th anniversary of Super Mario, the history of handheld Legend of Zelda games for The Legend of Zelda: Spirit Tracks, New Super Mario Bros. Wii (Volume 2), and the producers of Super Mario 3D Land, as well as in the special edition sessions of "Iwata Asks" for E3 2012 covering New Super Mario Bros. U and New Super Mario Bros. 2.
Right, right! That’s when we had the idea of Link’s gaze providing a hint. We used that later in Ocarina of Time 3D, but the first time we’ve done it was The Wind Waker.