...Inderdaad.
Toen de ontwikkeling van het arcadespel op gang was gekomen, begon het nadenken over hoe het volgende spel in de serie moest worden. En dat was niet eenvoudig. Toch, Osawa-san?
Toen ik je zag werken aan de WarioWare-serie en Rhythm Tengoku, kreeg ik de indruk dat het je werkstijl is om te experimenteren en zo op de tast te zoeken naar een duidelijk beeld van het spel. Je maakt een tijdelijk werkmodel en als anderen dat gebruiken, krijgen ze een idee van hoe het eruit moet komen te zien en doen ze met je mee. Maar ditmaal moest je beginnen met wat onderzoek door de Nintendo DS te bestuderen.
Ik kan me voorstellen dat dat niet eenvoudig was om uit te vogelen. Een belangrijk element, de essentie van Rhythm Tengoku voor de Game Boy Advance, was het gevoel om met precieze timing op knoppen te drukken. Ik heb vernomen dat er veel denkwerk is gestoken in elementen als geluid en het programmeren, om dat gevoel te realiseren. Had jij daar de leiding over, Yone-san?
Ja. Elk spel is gelijk in die zin dat het moet reageren, als je op een knop drukt. Voor de Game Boy Advance-versie van Rhythm Tengoku hebben we veel aandacht besteed aan een manier om spelers duidelijk een directe respons te laten zien, zodat ze zouden denken: “Ik heb op een knop gedrukt!” Om specifiek te zijn hebben we er aandacht aan besteed om te zorgen dat de geluiden voor ieder geluidseffect helder en duidelijk op zouden vallen.
Maar als je met Rhythm Tengoku voor de DS komt, wil je de stylus gebruiken. Hoe geef je de spelers dan dat precieze gevoel van het maat houden met de stylus? Het lijkt me dat jullie daarmee geworsteld moeten hebben.
Het is een lastige zaak. Het leek mij lang te duren, het voorbereidende onderzoek sleepte maar voort.
Eerst dachten we bijvoorbeeld aan een bedieningsmethode waarbij je met de stylus de rand van het touchscreen moest aanraken en dat er dan een tikgeluid zou klinken. Maar... dat leek een beetje te moeilijk.