Let op: Vanaf 1-11-2013 zijn de SpotPass-functies van Nintendo-brievenbus stopgezet. Lees de notificatie over de SpotPass-dienst van Nintendo-brievenbus voor meer informatie.
Je dacht dat je misschien die teleurstelling – verbinding maken met de server om er vervolgens alleen maar achter te komen dat er geen nieuwe berichten waren – kon wegnemen door gebruik te maken van SpotPass op het Nintendo 3DS-systeem.
Precies. Als we dat gebruikten, zouden de pennenvruchten van je vrienden of familie automatisch worden afgeleverd, dus we dachten: “Dit is goed.” Ik bereidde presentatiemateriaal voor waarin ik de voordelen aanstipte voor als we de software voor het Nintendo 3DS-systeem zouden maken en ging er volenthousiast mee bij jou langs.
En mijn eerste woorden waren: “Waarom maak je het niet opnieuw voor het Nintendo 3DS-systeem?”
Maar hoeveel beter het ook zou zijn om het opnieuw te maken voor het Nintendo 3DS-systeem, het zal wel moeilijk zijn geweest voor Denyu-sha om weer helemaal opnieuw te beginnen nadat ze al zoveel moeite hadden gedaan om het voor de Nintendo DSi te maken.
Wat was je reactie toen Imai-san voorstelde om het voor het Nintendo 3DS-systeem te maken?
Ik had eerlijk gezegd niets concreets over het Nintendo 3DS-systeem gehoord, dat kwam pas veel later. De Nintendo DSi-versie was bijna klaar en we hoefden er in aanloop naar 2010 alleen nog maar de bugs uit te halen. Maar toen zei Imai-san: “Waarom doen we het tegen het einde van het jaar niet wat rustiger aan?”
Normaal gesproken had je de bugs moeten wegwerken, maar hij wilde dat we het rustig aan deden (lacht)!
Tegen het einde van januari vernamen we uiteindelijk dat er sprake van was om het opnieuw te maken voor een nieuw platform.
Ja. Ik hoorde over de kenmerken van de nieuwe hardware. En naast de SpotPass-functie waar we het eerder over hadden, was het ook op veel andere manieren krachtiger. Ik besefte me dat we de dingen die we op het Nintendo DSi-systeem niet hadden kunnen doen, hiermee wel konden realiseren. Mijn motivatie nam daardoor enorm toe. Vervolgens begonnen we het opnieuw te maken, maar op een dag — volgens mij was het in april 2010 — kreeg ik opeens te horen: “Er is iets wat ik je wil laten zien.” En toen kreeg ik voor het eerst een echte Nintendo 3DS te zien. Ik had even iets van: “Hé!” De beelden sprongen uit het scherm (lacht)!