The Phantom XL Nintendo DS Lite
The Iwata Asks series up to now has largely focused on new products prior to their release, so I guess all of you who have worked on the development of Nintendo DSi XL thought on the launch date that I was not going to interview you this time. Actually, I had been thinking for some time that it wouldn't be a bad idea to conduct an Iwata Asks interview after hearing feedback from customers who had bought the product. I also thought that it might be an interesting experiment to communicate the intentions that lay behind a product’s development after it had been released. This is why, a little over a week since the release of the Nintendo DSi XL in Japan – I’ll go ahead and specify that today’s date is 30th November – I am going to interview the team behind this new console. Thank you very much everyone for joining me today.
Let’s start by getting you to introduce yourselves and briefly describe what your role was on the project. Let's start with you, Yoneyama-san.
My name is Yoneyama and I work in the Research & Engineering Department. The project leader was Kuwahara-san, who is sitting beside me. My role was to use my experience and to support Kuwahara-san in my meagre way from the developmental stage of the Nintendo DSi XL right through to the finished product.
Yoneyama-san, you headed over to the factory in China and took charge of proceedings, making incredibly strenuous efforts on behalf of the project.
I relied on him a great deal. But at the same time, I really felt that it wasn’t right that I should be in such a role being supported by him! (laughs)
So Kuwahara-san, we’ve established that you relied greatly on Yoneyama-san. Could you introduce yourself properly?
My name is Kuwahara and I work in the Research & Engineering Department. I was project leader for the Nintendo DSi XL.
Kuwahara-san, you also took part in the Iwata Asks interview about the Nintendo DSi. So right after that project, you continued in the role of project leader this time round.
Yes, it was a great honour to lead the project. But though my role was project leader, if I had to put my finger on what precisely I did, I’d say that I lit the touchpaper for the project. Once development got properly under way, I think it would be fair to say that I was basically just watching from the sidelines. At the point where we were just about to start mass production, Yoneyama-san had already been working extremely hard for a long period over in China. If he had been a younger colleague, I could have said something like: “Go for it! Just one more push!” But with a senior colleague with as much experience as Yoneyama, I was a little concerned about his health!
(laughs) I’ll ask more about China in a little while. Okay, on to you, Amano-san.
My name is Amano and I work in the Research & Engineering Department. I was responsible for the mechanism design for the console.