The Image of a Bowl Full of Water
So in 2007, after the large version of the Nintendo DS Lite was put on hold, development began for the Nintendo DSi. Kuwahara-san, it was your first time in charge of a hardware project, wasn’t it?
That’s right. And at that time, it had already been more or less decided that after we'd finished work on the Nintendo DSi, we'd be making a larger version of it.
Due in part to the fact that it was me who had put the large version of the DS Lite on hold, I said: "Let's release two versions of the Nintendo DSi - a large one and a small one!" But of course, it wasn't possible to work on both of them at the same time!
Of course, to have worked on a large and small version simultaneously would have been absolutely impossible! (laughs) But while we worked on the Nintendo DSi, while no one actually said it out loud, there was a feeling among the staff that we'd be working on a large version next. As the concept behind the Nintendo DSi had been to make it compact and portable, we were getting more and more keen on having a large version! (laughs) For that reason, we wanted to set to work on making it right away.
When you set about making a larger version, I’d imagine that you begin by considering the size of the screens.
So you made sketches on some paper to ascertain the size that the screens would be.
We cut some card to the size of the Nintendo DSi XL and then sketched the size of the screen on there, saying: “Something of about that size might be good…”
At that time, I was in China preparing for the mass-production of the Nintendo DSi when I got an email from Kuwahara-san which was a scanned copy of some kind of rough hand-drawn sketch .
At that time, I had my hands full with the Nintendo DSi, so I didn’t have time to look at it.
So you were right in the middle of preparing for the mass-production of the Nintendo DSi when you were asked to take part in the discussion about making a version with bigger screens. Well, if it hadn't happened like that, it wouldn't be released now.
That’s right. Then at that point, we found we were able to use 4.2 inch LCD screens.