Shouldn't This One Be About Coins?
Now I’d like to ask about how the theme of this game – one million coins – came about.
All right. It started early on in development when we were determining the structure little by little in order to make the stages fun, and for some reason Nakago-san and Tezuka-san kept talking about coins.
I got a request to adopt that in New Super Mario Bros. 2. I was like, “So, uh...coins come out of his head?”
For the most part, only players with confidence in their skill can experience how good it feels to run through Super Mario in a dash, but I thought that if a bunch of coins come out when you do, it feels great, so more people will feel like tearing on through.
But that was something adopted from SUPER MARIO 3D LAND, and I didn’t like just copying it, so I made a golden Koopa Troopa. If you stomp on one and toss its shell, coins scatter around.
Oh, the customary lunches.11 (laughs) 11 Shigeru Miyamoto, Takashi Tezuka and others have lunch meetings to exchange information, and once a week, Satoru Iwata also participates. For more details, see the special edition of “Iwata Asks” for The Legend of Zelda: Skyward Sword called “Creative Small Talk.”
I thought if players were going to collect them, then an astounding number would be better.
Amano-san, what did you think when you heard one million? I bet you thought, “That’s ridiculous!”
I thought it was a good number to shoot for. I, too, thought, “It’ll work out somehow.”
Tezuka-san and Nakago-san came over to development and were putting lots of coins around the stages, so I thought, “Maybe we really can reach a million.” And then at some point, we set one million coins as our goal.