Co-operation with other teams
First, I’d like to ask about the graphics. This project included staff from the Tokyo Software Development Department that had been involved in the development of SUPER MARIO 3D LAND, right?
Yes. They really helped us out in our challenges with 2D Mario. The SUPER MARIO 3D LAND project tried all sorts of things in using stereoscopic 3D well.
If we had simply tried to make a 2D Super Mario game without the experience and know-how of the people from the Tokyo Software Development Department, I doubt we would have gone the route of fully utilising stereoscopic 3D.
I believe so. For the first prototype, we had only made the character models in 3D, so it looked three-dimensional, but the landforms were flat and just slapped on. However, the staff from Tokyo Software Development Department improved that nicely. To be exact, the background landforms are a flat image, but it came to look a little three-dimensional, and if you turn on the 3D depth slider, it doesn’t just gain depth, but gradually blurs.
By “blur,” also known as “bokeh”, you mean the effect that was originally a terminology in photography that then became adapted as a term used in computer graphics. It’s used when describing depth of field, where the area of the picture in focus is clear, but the area that’s out of focus is not.
Recent digital cameras have functions for blurring the background as well as foreground areas. Tezuka-san asked the Tokyo staff if we could do something like that, and this was the result.
This is really amazing – although maybe I shouldn’t be so unreserved in praising our own company’s product! (laughs)
In other words, you don’t just marvel at how cool it looks, but you can concentrate on the characters in the foreground, so it’s easier to play.