Samenwerking met andere teams
Allereerst wil ik jullie vragen naar de beelden. Aan dit project deden medewerkers mee van de afdeling Software Development uit Tokio, die betrokken waren bij de ontwikkeling van SUPER MARIO 3D LAND, toch?
Ja. Ze hielpen ons enorm bij de uitdagingen van een 2D Mario. Tijdens het SUPER MARIO 3D LAND-project werden bovendien allerlei dingen geprobeerd met stereoscopische 3D.
Als we simpelweg hadden geprobeerd om een 2D Super Mario-spel te maken, zonder de ervaring en knowhow van de medewerkers van de afdeling Software Development uit Tokio, betwijfel ik of we ervoor hadden gekozen om de stereoscopische 3D zo uitgebreid te gebruiken.
Dat denk ik ook. In het eerste prototype hadden we alleen de personages 3D gemaakt, waardoor het er driedimensionaal uitzag, maar de omgevingsonderdelen waren plat en er snel ingeplakt. De mensen van de afdeling Software Development in Tokio wisten dat goed te verbeteren. Om precies te zijn, de achtergrond is plat maar het ziet er lichtelijk driedimensionaal uit. Als je de 3D-schuifknop gebruikt, krijgt de achtergrond niet gewoon meer diepte, maar wordt geleidelijk onscherper.
Ja. Scherptediepte is de diepte van het gebied op een foto dat gefocust is. Van een foto kan worden gezegd dat het ‘een geringe scherptediepte’ heeft. De scherptediepte wordt kleiner als je de 3D-schuifknop naar boven schuift en de achtergrond vervaagt. Het is makkelijker te zien dan uit te leggen.
Sommige nieuwe camera’s hebben een functie waarmee zowel de voor- als de achtergrond kan worden vervaagd. Tezuka vroeg de mensen in Tokio of we iets dergelijks konden doen, en dit was het resultaat.
Dit is verbazingwekkend – hoewel ik misschien wat minder lovend moet zijn over een product van ons bedrijf (lacht)!
Met andere woorden, je ziet niet alleen hoe mooi het eruit ziet, maar je kunt je concentreren op de personages op de voorgrond, waardoor het makkelijker wordt om te spelen.