Just before the Tokyo Game Show4 one year ago. 4Tokyo Game Show 2008: A trade show held in October 2008 at Makuhari Messe focusing on video games and other fields in computer entertainment.
That’s right. I made a ROM for the presentation. Even when people were telling me I had better burn it soon or I wouldn’t finish on time, I was still playing around with it.
I know how that is. It’s difficult to completely finish something unless you have a deadline. (laughs)
(laughs) I was like, “I want this to be just a little more like so,” and, “Let me work a little harder here.” I wrestled with it, changing game operation, up until the last minute.
With regard to game operation, we had a policy of not announcing anything until the Tokyo Game Show. Even if we were asked about it in an interview, we wouldn’t answer. That was because rather than convey it through words, we wanted to have people actually try it out and hear how they felt. When we did, we heard what we had wanted to hear more than anything else.
That was a big relief. Our unease over how to play the game with the Wii Remote finally disappeared.
It was almost scary! (laughs) First thing in the morning, I saw hordes of fans rushing towards the Capcom booth. I thought, “You’ll still get to play even if you just walk slowly,” but I was extremely happy that they came.
A lot of people said Monster Hunter Tri was the biggest attraction at the game show, but I think there are still a lot of gamers who have heard the name but never tried it. Could you explain a little about what elements of Tri you designed for those people?
So first you’re initiated by someone close to you, and then you enter the online world.
That’s right. I remember playing Super Mario Bros. on the NES with my friends when I was a kid. There were times when I stood behind one of my friends, watching him play and learning the right actions to take.
But for today’s games, it’s most common for one player to dominate a single console. For more and more games, it’s difficult to find a stopping point once you start playing. So even if you see a game and think, “Oh, that looks like fun…”