A World in Flux
Another big appeal of the Monster Hunter series is going online and hunting together with your friends. I suppose there’s a chance some players will hesitate to do that.
Yes, but when you’re connected to the network and your friends who have gone hunting are fighting monsters, you can read the chat messages, such as “Flash Bombs work against this monster” and “It doesn’t work to drop this one in a pit.” So even if you’re off fishing alone, you’re taking in information from skillful players.
So the next time you participate in the hunt, you think, “Oh, that’s right, they said Flash Bombs work…” (laughs)
This software is good for skillful players to share their knowledge with beginners.
I suppose it’s like that because Monster Hunter Tri is structured for cooperative play. If players fought and competed against each other, a lot of their energy would go into keeping others down.
So it’s okay to mess up. I think it’s great to have a world where everyone laughs and gets along whether they fail or succeed. When we were still developing it and I saw the test players trying it out, that was what I noticed more than anything. Even when someone said, “Aw, I messed up,” they said it with a smile.