Thank you for coming today.
(Editor’s note: The original interview was posted on the Japanese Wii.com site in July, 2009.)
Some of our readers may wonder what’s going on if I sit here and ask questions to staff from other companies, but since you put so much effort into this title, I want to tell as many people as possible about the game’s appeal. That’s why I asked you to come all the way here to Kyoto. I think it would be great if we could have a discussion from a different angle than usual.
I’d like to begin with self-introductions. Tsujimoto-san, would you mind starting?
I entered Capcom as a planner of arcade games. After I switched over to consumer games, I was planning online software, like racing games, more than anything else.
Yes, that’s right. For the original Monster Hunter, I was involved in planning and administration in matters related to online play.
I became a fully fledged producer around the time the series came out on a handheld device in 2007.
I joined the company as an arcade art designer. I was mostly doing pixel-based animation.
That’s right. I was mostly making fighting games, but the company decided to begin serious development of online games. The game didn’t have an official title at the time, but everyone was called to what is now the “Monster Hunter” team. They wanted me to keep an eye on the younger designers.
Oh, I see. (laughs) If they’re fired up about it, delegate important work to the young and energetic folk. Is that the Capcom way?