Net voor de Tokyo Game Show4 van vorig jaar. 4Tokyo Game Show 2008: een beurs die in oktober 2008 in de Makuhari-beurs plaatsvond, gericht op videogames en andere takken van computerentertainment.
Dat klopt. Ik maakte een ROM voor de presentatie. Ook al vertelde mensen me dat ik het spel maar beter snel kon afronden, speelde ik er nog steeds mee.
Dat herken ik. Het is moeilijk om iets af te ronden, tenzij je een deadline hebt. (lacht)
We hadden besloten om voor de Tokyo Game Show niets te zeggen over de spelbesturing. Zelfs als we er in een interview naar werden gevraagd, gaven we geen antwoord. De reden daarvoor was dat we het niet wilden omschrijven, maar liever hadden dat mensen het probeerden, zodat we hun reactie konden horen. Toen dat gebeurde, hoorden we precies wat we wilden horen.
Het was een grote opluchting. Onze onzekerheid over de manier waarop je met de Wii-afstandsbediening moest spelen verdween eindelijk.
Het was bijna eng! (lacht) Het eerste wat ik 's morgens zag, was fans die naar de Capcom-stand renden. Ik dacht, 'Je hoeft niet te rennen om te spelen,' maar ik was ongelofelijk blij dat ze waren gekomen.
Veel mensen zeiden dat Monster Hunter Tri het beste spel op de beurs was, maar ik denk dat er nog steeds veel gamers zijn die het spel wel van naam kennen, maar het nog nooit hebben gespeeld. Kun je wat vertellen over de elementen in Tri die je voor die mensen hebt ontworpen?
Dus eerst word je ingewijd door iemand die je kent, om vervolgens online te kunnen spelen.
Dat klopt. Ik weet nog dat ik Super Mario Bros. met vrienden op de NES speelde, toen ik jong was. Er waren momenten dat ik over de schouder van mijn vrienden meekeek. Ik zag hoe zij speelden en leerde wat ik moest doen.
Precies. We hebben het spel zo gemaakt dat als je denkt, 'Dat ziet er leuk uit,' dan kun je het scherm splitsen en met een tweede controller meteen beginnen te spelen. Je hoeft niet direct online te spelen. Je kunt eerste offline met vrienden of familie spelen op een gesplitst scherm. Daarna kun je online spelen.