Sakurai-san, I heard the real goal this time isn’t to defeat Medusa. There’s actually quite a lot after that.
That’s right. We actually prepared a lot more volume for after the Medusa battle. The developments after you defeat Medusa are definitely more interesting, I think. It’s more fun to enter the world of Kid Icarus without knowing anything ahead of time, so I’ve been keeping a lid on things.
I don’t want to spoil the fun so I’d rather not say it, but I will say we’ve packed in quite a lot so it’s highly concentrated. There definitely are developments after the battle against Medusa. One theme this time was not simply having a plain structure of Medusa versus Palutena.
Well, I think good versus evil is alright. But in this game, multiple armies led by gods appear. They each have their own claims and ways of thinking and move toward different goals.In the early stages, there’s a battle between good and evil with Palutena’s army, to which Pit belongs, squaring off against the Underworld Army led by Medusa. Then the Forces of Nature step in and try to destroy humankind for behaving contrary to the natural order and it becomes a three-way battle.After that, mysterious invaders called the Aurum step in. They speak a different language and their purpose is unclear. Pit allies himself with the Forces of Nature and it gets more complicated.
Yeah. (laughs) If you want to know more, you have to play the game! This time, I didn’t write a script with enemies and allies entangled because I wanted to create a real sob story or increase the number of enemies. Shooting games are by nature all about defeating enemies. By showing the enemies’ intentions to target each other and their motivations behind their actions, I wanted to avoid having the flow of the game become a chore of taking out targets one by one. I think this idea is very much in line with the original concept of air battles.
That’s what we did this time, but it isn’t usually my policy to put a story in a game.
That’s right, we’ve worked together for a long time, but rather than strengthen the story, you tend to prioritise other elements.
Oh, right. When you looked at the lineup of games for Nintendo 3DS, you thought you should make something with a story in which the main character talked a fair amount.
Yes. For example, when it comes to the pacing of scenes, the Air Battles are truly rich. Even in the same chapter, scenes keep changing one after another during five minutes of a battle.