Sakurai, ik hoorde dat het echte doel dit keer niet het verslaan van Medusa is. Dat er daarna nog veel meer valt te beleven.
Dat klopt. We hebben nog heel wat dingen gemaakt voor na het gevecht met Medusa. De ontwikkelingen na het gevecht met Medusa zijn volgens mij nog veel interessanter. Omdat het leuker is om de wereld van Kid Icarus te betreden zonder dat je weet wat er gaat komen, heb ik deze dingen geheim gehouden.
Om de verrassingen niet te bederven wil ik dat liever niet zeggen, maar ik kan wel zeggen dat we heel veel in het spel hebben gestopt. Er zijn dus absoluut nog ontwikkelingen na het gevecht met Medusa. We vonden het dit keer belangrijk om meer te brengen dan een eenvoudige opzet waarin Medusa strijdt met Palutena.
Nou, ik heb geen problemen met goed versus kwaad. Maar in dit spel verschijnen verschillende, door goden aangevoerde legers. Elk leger heeft eigen motieven, doelen en manieren van denken.In de eerste stages is er een strijd tussen goed en kwaad waarin het leger van Palutena, waar Pit bij hoort, het opneemt tegen de door Medusa aangevoerde Underworld Army. Dan mengen de Forces of Nature zich in de strijd. Zij proberen de mensen te vernietigen omdat die in strijd met de natuurlijke gang van zaken handelen, en zo wordt het een oorlog tussen drie kampen.Daarna komen de mysterieuze veroveraars die Aurum worden genoemd. Ze spreken een andere taal en hun doel is onduidelijk. Als Pit zich aansluit bij de Forces of Nature, wordt de zaak nog gecompliceerder.
Zo hebben we het dit keer gedaan, al is het niet helemaal mijn beleid om een verhaal in een spel te stoppen.
Dat klopt. We werken al lang samen, en meestal besteed je niet veel aandacht aan het verhaal, maar steek je liever energie in andere elementen.
O ja. Toen je keek naar het aanbod aan spellen voor de Nintendo 3DS, leek het je een goed idee om iets te maken met een verhaal en een sprekend personage.