First of all, congratulations on completing the game.
I was able to play the final version before this interview, and its richness, and an unparalleled sense of volume really came across, just like when I played Super Smash Bros. Melee and Super Smash Bros. Brawl1 for the first time. 1. Super Smash Bros. Melee and Super Smash Bros. Brawl: The first game in the series, Super Smash Bros., was released for the Nintendo 64 system in Japan in January 1999. The second game, Super Smash Bros. Melee was released for the Nintendo GameCube system in Japan in November 2001, and the third game, Super Smash Bros. Brawl, was released for Wii in Japan in January 2008.
When I saw the battle mode, one of the things I thought was that this was how the Super Smash Bros. games would look like in 3D. In many ways, like the fast pace, for example.
I think a good number of people feel the same way. I think some people, when they first saw the multiplayer battle video for Nintendo Direct this time2, were taken aback by the whirl of activity. 2. Battle video for Nintendo Direct: The Nintendo Direct held on February 22, 2012. Nintendo Direct is an Internet presentation where Nintendo directly delivers the latest information on its products.
Actually, many people now know what kind of game Super Smash Bros. is, but when we first announced it for Nintendo 64, people didn’t fully understand its concept right away.
It’s easy to misunderstand things that look similar but are actually completely different. So I’m worried that people will misunderstand battles in Kid Icarus: Uprising as well. For example, the rules are somewhat like that on an FPS3, but there are only three controls in this game compared to more than ten that you can find in a standard FPS game. 3. FPS (First-person shooter): A genre of shooting game with 3D space displayed from a viewpoint as if the player him or herself is in the game.
With Kid Icarus: Uprising, you only use the Circle Pad, L Button and stylus to control the game.
Right. You use the Circle Pad to move, the L Button for attacks, and the stylus for aiming A crosshair appears on-screen in the same way as an FPS, but this game is something of a very different nature. Once you play it, I think people will understand that these controls make sense.
When Super Smash Bros. came out, regardless of its distinctive strategic elements, people compared it in the context of previous fighting games, and some had said, “It’s approachable, but a little bland and shallow.” So after the game went on sale, we started the Smash Bros. DOJO!!4 website and visited media entities and people who looked like they might understand and explained it to them in our efforts to continue communicating the appeal of this game. This was around 1999, before I moved to Nintendo. 4. Smash Bros. DOJO!!: An official website for Super Smash Bros. where game creator Masahiro Sakurai explains the controls, offers advice on how to enjoy the game, and introduces stages and characters.
Back then, unlike today, it was not common to talk about this kind of information through the Internet, and Super Smash Bros. looked at first glance like it was similar to games up to that point, but it wasn’t, which was difficult to convey.
It took quite a lot of time and energy until Super Smash Bros. spread to a large number of people.
That’s part of my style, you might say. I think more people are starting to pick up on it.