Allereerst wil ik je feliciteren met het voltooien van het spel.
Voordat dit interview begon heb ik de definitieve versie van het spel kunnen spelen, en het werd me duidelijk hoe rijk en uitgebreid het werkelijk is, net als toen ik Super Smash Bros. Melee en Super Smash Bros. Brawl1 voor het eerst speelde. 1. Super Smash Bros. Melee en Super Smash Bros. Brawl: het eerste deel in de serie, Super Smash Bros., werd in Japan in januari 1999 uitgebracht voor het Nintendo 64-systeem. Het tweede spel, Super Smash Bros. Melee voor het Nintendo GameCube-systeem, werd in Japan in november 2001 uitgebracht. Super Smash Bros. Brawl voor Wii, het derde spel in de serie, kwam in Japan in januari 2008 op de markt.
Toen ik de gevechtsstand zag, bedacht ik me dat Super Smash Bros.-spellen er in 3D ook zo uit zouden zien. Om een aantal redenen, zoals het snelle tempo.
Ik denk dat veel mensen dat vinden. Ik vermoed dat sommige mensen verbaasd waren toen ze de wervelwind aan actie zagen in de multiplayer gevechtsvideo voor Nintendo Direct2. 2 Gevechtsvideo voor Nintendo Direct: Nintendo Direct vond plaats op 22 februari 2012. Nintendo Direct is een internetpresentatie waarin Nintendo vertelt over haar producten.
De meeste mensen weten nu wel wat Super Smash Bros. is, maar toen we het aankondigden voor de Nintendo 64, begrepen mensen niet direct het concept.
Dingen die er hetzelfde uitzien maar eigenlijk heel anders zijn worden snel verkeerd begrepen. Ik maak me dus ook een beetje zorgen dat mensen de gevechten in Kid Icarus: Uprising verkeerd zullen opvatten. De spelregels lijken bijvoorbeeld op die van een FPS3, maar in dit spel heb je maar drie besturingsmogelijkheden, terwijl dat er in een doorsnee FPS vaak meer dan tien zijn. 3 FPS (first-person shooter): een driedimensionaal schietspel, waarin de speler het spel door de ogen van het spelpersonage bekijkt.
In Kid Icarus: Uprising gebruik je alleen de draaiknop, L-knop en stylus om het spel te besturen.
Toen Super Smash Bros. werd uitgebracht, vergeleken mensen het met eerdere vechtspellen, zonder te letten op de unieke strategische elementen. Sommigen zeiden, ‘het is toegankelijk, maar een beetje flauw en oppervlakkig.’ Dus toen het spel in de winkels verscheen, ontwierpen we de website Smash Bros. DOJO!!4. We bezochten mediabedrijven en andere mensen van wie we dachten dat ze het zouden begrijpen, en legden ze het spel uit. We bleven mensen vertellen over de aantrekkingskracht van het spel. Dit was rond 1999, voordat ik bij Nintendo kwam.
In tegenstelling tot wat je tegenwoordig ziet, was het in die tijd niet gebruikelijk om dat soort informatie te verstrekken via het internet. Super Smash Bros. leek op het eerste gezicht op bestaande spellen, maar was heel anders. Dat was moeilijk over te brengen.
Het kostte veel tijd en energie, voordat Super Smash Bros. populair werd bij het grote publiek.