I’m impressed by how much content you managed to include in the game.
I think that we all had an idea of what the finished product would look like. We knew that the thing we had been responsible for working on was going to appear in the world of Animal Crossing and we wanted to see what people would make of it.
Ah, I see. So each member of the team had a clear understanding of the point of what they were doing.
I think that’s right. I think that this sense of different elements combining really comes across in the game.
There were members of the team who didn’t only lack development experience, but who hadn’t even played Animal Crossing before. So the first thing we had them do was to play previous games in the series. They really enjoyed that, and were able to experience things from the player’s perspective, which allowed them to see how important it is to come up with a lot of content for this game.
No, I think that everyone shared an understanding of how important it was to have a large amount of content in the game.
By the way, it may just be me, but I get the impression that the Animal Crossing team get along with each other really well.
I think that the atmosphere of the game might end up transferring itself to the team. For example, you enjoy the cycle of the year with this game, with events like Christmas and Tanabata. So when it was time for Tanabata, new members of the team actually took it upon themselves to go out and buy bamboo grass and paper decorations to put up around the development team’s room.