Yes, that’s right.
Animal Crossing for Nintendo 64 was only released in Japan, so at first it was geared exclusively to Japanese tastes, but subsequent titles were released in other regions and overseas events began to appear in the game. I suppose you have all come to know a great deal about festivals around the world.
When we made the Nintendo DS game, for instance, in order to make it easier to localise for markets outside Japan, we leaned towards making events shared. But at the same time, Japanese people enjoy having distinctively Japanese events like Setsubun12 and Tanabata13 included in the game, as it makes the game world more familiar to them.12. Setsubun: A Japanese festival held at the start of Spring, where people throw roasted soybeans – known as ‘fortune beans’ – to cleanse the evil of the previous year and bring good luck to the coming one.13. Tanabata: Also known as the Japanese star festival, Tanabata sees people writing their wishes on strips of coloured paper, hanging them on bamboo stems and placing them outside their houses on July 7th. The word literally translates as ‘Evening of the seventh’.
So having events in the game that people have personal experience of means they feel more of a connection between the game and the real world.
Yes, that’s right. So on New Year’s Eve, we want to eat Year-Crossing buckwheat noodles, but players outside Japan don’t share this custom.
Our company’s staff in Europe said they wanted these grapes as an item. (laughs)
You learned all sorts of things that only people well-versed in foreign cultures would know about, isn’t that right?
Yes. For this game, we included foreign customs for the overseas market, while also including customs for the Japanese version that only Japanese people would understand, such as throwing beans and eating a sushi roll while facing in a certain direction that is considered lucky at Setsubun.