12 spoilervrije tips voor jouw avontuur in The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Ga op een episch avontuur, aangewakkerd door je verbeeldingskracht, in The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, nu verkrijgbaar voor de Nintendo Switch. We hebben 12 spoilervrije tips voor nieuwkomers van de serie die van pas kunnen komen tijdens je avontuur op het land van en in de lucht boven Hyrule.
Bonustip: hoewel het verleidelijk kan zijn om linea recta naar je volgende plaats van bestemming te gaan, is het vaak ook de moeite waard om van de gebaande paden te wijken. Je zult je verbazen wat je in de wereld allemaal te wachten staat.
Probeer in een nieuw gebied altijd op zoek te gaan naar een hoog punt om een goede blik op de omgeving te kunnen werpen. Er is vanalles te vinden, zoals vijanden, kisten, materialen, objecten om te gebruiken en zelfs terrein dat je een voordeel kan geven in een gevecht.
Bonustip: druk op de rechterstick om Links verrekijker te gebruiken voor een beter zicht op een bepaald gebied.
Experimenteren vormt de kern van dit avontuur en er zijn op je tocht door Hyrule altijd meerdere oplossingen voor een probleem. Sommige spelers zullen bijvoorbeeld een manier verzinnen om over een ravijn te vliegen, terwijl anderen juist liever een brug bouwen met de Ultrahand om naar de overkant te komen.
Bonustip: als iets niet helemaal gaat zoals je wilt, probeer dan op een andere manier een oplossing te vinden.
Als je nog niet bekend bent met de The Legend of Zelda-serie of met actie-avonturengames in het algemeen, dan is het verstandig om eerst de besturing te leren kennen. Dit kun je doen in het systeemmenu. Druk daarvoor eerst op de plusknop en daarna op de R-knop.
Bonustip: de besturing is niet helemaal hetzelfde als in The Legend of Zelda: Breath of the Wild, dus deze tip is ook handig voor terugkerende spelers!
Niet iedereen in Hyrule is vijandig, dus maak gerust een praatje met de wat vriendelijkere personages die je ontmoet. Zo kom je op het Hemeleiland der Wederopstanding enkele goedgezinde zonoïden tegen die je het een en ander kunnen vertellen over de omgeving.
Bonustip: heb je niet alles van een gesprek meegekregen? Met de Y-knop kun je kun je teruggaan in het gesprek zolang de conversatie gaande is.
Als je een voorwerp vindt, neem het dan mee. Je weet nooit of het nog van pas kan komen! Sommige dingen zijn heel eenvoudig te verzamelen, zoals paddenstoelen op boomwortels of fruit aan takken. Je kunt ook op jacht gaan naar bijvoorbeeld vissen in het meer of levend wild.