12 spoiler-free tips for your The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom adventure
An adventure fuelled by your imagination awaits in The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, out now on Nintendo Switch! For those new to the series, here are 12 spoiler-free tips to help you put your best boot forward when exploring the surface and skies of Hyrule.
With so much to see and do on this quest, it can be easy to lose track of where you’re supposed to be going. If you’re not sure what to do or where to go next, press the - Button to open your Adventure Log where you’ll see your current destination displayed on the map with a ◎ symbol.
Bonus tip: while it can be tempting to head directly towards your objective, don’t be afraid to take a few detours along the way. You’ll be surprised at what awaits you off the beaten path.
When exploring a new area, try finding a tall vantage point to scope out your surroundings. You’ll find all sorts of stuff around you, such as enemies, chests, materials, useful objects and even terrain that might give you the advantage in a fight.
Bonus tip: press the Right Stick to use Link’s Scope for a closer look at points of interest.
Experimentation is at the heart of this adventure, and there are multiple ways to overcome problems you encounter while exploring Hyrule. For example, some players will find ways to propel themselves over a gap while others will have fun building a bridge using Ultrahand.
Bonus tip: if something isn’t working out the way you want, just take a moment and try approaching it from a different angle.
If you’re new to The Legend of Zelda series or action adventure games in general, you might want to take a second to get to grips with the game’s controls. You can do so at any time by pressing the + Button to open your inventory, then pressing the R Button to open the System menu.
Bonus tip: some controls are slightly different to those from The Legend of Zelda: Breath of the Wild, so this tip might be useful for returning players too!
Not everyone in Hyrule is your enemy, so try talking to the more peaceful characters you happen across. In particular, you’ll find some friendly Constructs on the Great Sky Island that may give you helpful tips about the area.
Bonus tip: missed something in a conversation? You can press the Y Button to review a log of the conversation as long as it hasn’t ended.
If you see something lying around, be sure to pick it up – you never know when it might come in handy! There are easy pickings to look out for, such as mushrooms growing by the roots of trees or fruits growing in their branches. You could also hunt for livelier materials such as fish swimming in lakes or nearby wildlife.