Hoofdstuk 2: Een geluid dat nog nooit eerder is gehoord
Inhoud vooraf opgenomen in overeenstemming met de huidige COVID-19 gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen.
Net als met Xenoblade Chronicles 2 hebben we Saito-san (4) gevraagd om de personages te ontwerpen. Maar omdat dit verhaal serieuzer is dan de vorige titels, hebben we de personages er volwassener uit laten zien door ze langer te maken.
We hebben ook gezorgd dat de kleding niet te opzichtig is, zodat ze beter aansluiten op het verhaal. In de scènes waar de hoofdpersonages voor het eerst verschijnen, dragen ze het militaire uniform van hun respectievelijke naties, hoewel ze in promotionele afbeeldingen anders zijn gekleed.
We hebben Saito-san gevraagd om het algemene ontwerp te verzorgen, inclusief de kleding, voor een elegante stijl die past bij een serieus verhaal.
(4) Masatsugu Saito: een freelance personage-ontwerper en illustrator die de hoofdpersonages heeft ontworpen voor Xenoblade Chronicles 2 en Xenoblade Chronicles 3.
Hadden jullie het idee dat het bepalen van het visuele ontwerp voor de hoofdpersonages soepel verliep?
We hadden vooral moeite met het ontwerpconcept voor Noah. Tijdens de ontwikkeling kwam Saito-san naar het kantoor van MONOLITHSOFT om met ons te werken. Zijn bureau stond voor de werkplaats van Takahashi-san.
We gebruikten de woorden van Takahashi-san om een beeld op te roepen van de personages en het beoogde gevoel over te brengen op Saito-san, die op basis daarvan verschillende illustraties maakte.
Maar uiteindelijk keek Takahashi-san naar de illustraties en zei "Nee, dit is het niet." (lacht)
Volgens mij zei ik net al dat ik wilde dat Noah, de hoofdpersoon, werd neergezet als een filosoof of poëet, maar ik wilde niet dat hij zou overkomen als iemand met een zwak karakter. Aan de andere kant wilde ik ook niet dat hij er te arrogant uit zou zien.
De schetsen die hij tekende leken aan twee uitersten te liggen. In de ene tekening zag hij er woest uit, en in de andere weer een beetje zachtaardig.