Chapter 2: A sound that hasn't been heard before
Content pre-recorded in accordance with current COVID-19 health and safety guidelines.
As with Xenoblade Chronicles 2, we asked Saito-san (4) to design the characters. However, since the story is more serious than the previous titles, we designed the characters to look more mature by making them taller.
We also designed the costumes to be not too flashy to match the tone of the story. In the scenes where the main characters make their first appearances, they are wearing the military uniforms of their respective nations, although they are dressed differently in the key art.
We asked Saito-san to tailor the overall design, including the clothing, to a dignified style that fits a serious story.
(4) Masatsugu Saito: A freelance character designer and illustrator who designed the main characters for Xenoblade Chronicles 2 and Xenoblade Chronicles 3.
Do you feel that you were able to decide on the visual design of the main characters quite smoothly?
We especially struggled to decide on the design concept for Noah. During development, Saito-san came to the MONOLITHSOFT office and worked with us. His seat was in front of Takahashi-san's workspace.
We used Takahashi-san’s words to conjure up an image of the characters and convey the intended feeling to Saito-san, who drew various illustrations based on that.
However, Takahashi-san looked at the illustrations at the end of the day and said, "No. This isn't it". (laughs)
I think I mentioned earlier that I wanted Noah, the main protagonist, to be positioned as a philosopher or poet, but I didn't want him to be seen as a weak-willed character. However, I also didn't want him to look too pompous.
The drafts he drew seemed to be at the two extremes. Some made him look fierce, while others looked somewhat gentle.