Now, I’d like to do something a little different for “Iwata Asks.” We had a massive amount of debuggers play Skyward Sword for hundreds of hours.
When I heard that, I became incredibly interested in exactly what it was they felt while debugging. What I would really like to do is invite them all and talk to them, but that’s not feasible.
So I proposed having them write down their opinions and reactions in order to participate in this session of “Iwata Asks” virtually.
Kind of like a session of “Iwata Asks: Mario Club.6“ 6Mario Club Co., Ltd.: It conducts debugging and testing on Nintendo software during development.
Yes. We received comments from Mario Club Co., Ltd. in Japan and various people involved in debugging and translation and so on from America, Europe and South Korea. I’d like to introduce some of those comments and talk about them.
"This game was more interesting and fresher the more times I played it - in my second and third rounds. I’m fascinated by how hard it is to come up with an explanation for that."
"There are different ways of solving puzzles, but I’m always surprised when I find a new way to defeat an enemy. When I change the way I do something, or do things in a different order, or move a different way by chance, I make new discoveries."
Could that be because the Wii Remote Plus7 controller increases the game’s expressivity and variation? 7Wii Remote Plus: An enhanced version of the Wii Remote controller with the Wii MotionPlus accessory built in. Released in November 2010.
I think so. There’s an infinite number of combinations, so when you play it multiple times, your skill improves and you naturally do something different even in the same place. And when you try something new, you make a new discovery.
During debugging, I played the same places multiple times myself and didn’t mind.