Een ander nieuw vechtelement is de Assist Trophy (document bekijken) . Kun je beginnen met een korte uitleg?
Even zien, de Assist Trophy is een personage dat je te hulp schiet. Wie de vorige Smash Bros. gespeeld heeft, hoeft slechts aan de Poké Ball te denken om te begrijpen waar ik het over heb. Tijdens een gevecht verschijnt er een capsuleachtig object in beeld. Als iemand het oppakt, verschijnen er verschillende personages die je tegenstander aanvallen of een ongerichte aanval uitvoeren, en zo dus gedurende een korte tijd de speler helpen die het voorwerp heeft opgepakt.
Het aantal reguliere personages is op zichzelf al indrukwekkend, maar het aantal personages dat wordt vertegenwoordigd door de Assist Trophies is echt verbluffend.
Neem bijvoorbeeld Mr. Resetti uit Animal Crossing of de hond uit Nintendogs. Hoe kwam je erop om deze personages te kiezen?
Ik weet nog dat je aan het begin van de ontwikkeling zei dat je niet in staat was om een Nintendog goed te laten vechten (document bekijken) .
Omdat we besloten de Assist Trophies te benaderen als iets meer dan een personage dat je tegenstander aanvalt, waren we in staat om verschillende personages in het spel te stoppen. De Nintendog rent bijvoorbeeld speels op het scherm af en biedt helemaal geen hulp. (Lacht.)
Met andere woorden: het enige dat hij doet is het scherm blokkeren en je gedurende enkele momenten het zicht ontnemen.
Dat is de esthetiek waar we voor gingen, maar het scherm blokkeren is iets waar je normaal gesproken niet mee wegkomt in een competitief spel als dit.
Juist. Je praat vaak over hoe Smash Bros. gespeeld zou moeten worden als een sport, maar met dit spel speel je een sport in een gebied vol verrassingen.
Aha. Dus je kunt niet ontkennen dat Smash Bros. een spel is dat vol grappige streken zit.